Monday, September 21, 2015

Tara reli 1976.

AMTK Titovo Užice organizovalo je prvi reli u sezoni 1976. na Tari gde je voženo 6 brzinskih ispita od kojih 4 na Tari i 2 na Lokvama.
50 km brzinaca voženo je po asfaltnim putevima dok je 20km voženo po makadamu a ukupan itinerer dug 708km takmičari su prešli za oko 13 sati. 
 Od ukupno 95 prijavljenih posada na startu se pojavilo 63 a na cilj stigle 44 posade.
Obzirom na promenljive uslove na stazi usled topljenja snega i poledice na nekim deonicama takmičari nisu znali za koje gume da se odluče tako da nisu svi uspeli da donesu pravu odluku.
Jedan od takvih bio je Aleš Pušnik, sem što nije izabrao pogodne penumatike otkazala mu je i poluosovina na njegovom renou 12 tokom drugog brzinskog ispita i tako završio ovo takmičenje pre kraja.
Na prvom brzinskom ispitu najbolji je bio Jovica Paliković u zastavi 101 grupe 2 dok je Zonta u nsu tt za oko 5 sekundi bio bolji na drugom brzincu u odnosu na Palikovića. 
Paliković uzvraća udarac na trećem brzincu pravivši najbolje vreme ali na četvrtom brzinskom isputu njegova zastava posustaje zbog kvara na motoru pa Leon Poberaj preuzima čelnu poziciju u generalnom plasmanu. Iza njega su ostali Zonta, Holentaner i Arsić koji nisu uspeli da ga ugroze do kraja relija. Poberaju je ovo bio prvi reli na kom je završio kao prvoplasirani u generalnom plasmanu.
U klasi do 1150ccm grupa 1 glavnu reč su vodili Krsmanović, Vidic i Milavec, svi u zastavama 101 a najbolje se snašao Vidic osvojivši prvo mesto u klasi i četvrto u generalnom poretku.
Milavec nije imao sreće da stigne do cilja zbog kvara na svom automobilu. Drugu poziciju u ovoj klasi zauzeo je Cvetković na koga je uložen prigovor na ispravnost izduvnog sistema ali je isti odbačen zbog zakašnjenja tako da je Cvetković zadržao drugu poziciju ispred Krsmanovića, Vukčevića i Markovića.
U nacionalnoj klasi do 785ccm najbolje je prošao Mile Patković ispred Vujkova, Škodrića i Miloradovića.
U klasi do 1300ccm poredak je bio Poberaj, Zonta, Vidljinović dok je u njajačoj klasi preko 1300ccm slavio Holentaner u renou 12 ispred Šustera i Jakšića u bmw-ima 2002, Mitića u moskviču i Petrovića u fv bubi.
Renault 12 gordini Aleša Pušnika


Thursday, September 10, 2015

Grobnik 1980.

"INA 80" bio je naziv trke kojom je otvoren šampionat Jugoslavije na kružnima stazama za 1980. godinu.
Posle otkazivanja trke u Sarajevu, po hladnom i kišovitom vremenu na Grobniku okupilo se oko 8000 gledalaca i 160 takmičara koji su se nadmetali u šest klasa.
U najslabijoj klasi do 785ccm junior najbolji je bio Darko Otenhajmer iz "amtd Beograd" vozeći prosečnom brzinom od 98km/h, drugi je bio Tihomir Aćimić ispred Bojovića, Brentuna, Markovića, Kovačevića i dr.

U klasi fića seniora pobedu je odneo Stojan Vlah vozeci prosečno 105km/h.Iza njega su trku završili Miljković, Milenković, Pavlin i P. Aćimić

Stojan Vlah

U klasi do 1150ccm grupa 1 popularnim kečevima najbolje se snašao Dragan Ivanović iz beogradskog "Jugoauta" medjutim posle protesta koji su uložili Filipović i Blanuša tehnička komisija je Ivanovićev auto proglasila "naispravnim" zbog nedozvoljenih prepravki tako da su njegovi bodovi brisani a konačni plasman u ovoj klasi bio je : Filipović, Djelmaš, Blanuša, Mirić, Ranković i drugi.

 Borivoj Blanuša

Klasom do 1150ccm grupa 2 dominirala su uglavnom vozila marke fiat. Najbolji na treningu je bio Marino Ivančić koji se posle četiri godine pauze i titule postignute za volanom abarta vratio trkama. On se pojavio u fiat ritmu braneći boje "amd Matulj" i posle odličnih kvalifikacija u trci pada na začelje kolone zbog lošeg starta prouzrokovanog neadekvatnim gumama. 
Marino je krenuo trku na slik gumama iako staza nije bila potpuno suva tako da je u prvim krugovima imao problema da obuzda svoj automobil ali kako je trka odmicala i kako se staza sušila bio je sve brži i tako stigao do vodećeg Urbančića u fiatu 128 sc.
Prošlogodišnji prvak Urbančić je imao problema sa svojim autom pa je vodeću poziciju lako prepustio Ivančiću koji je stigao do cilja i zabeležio pobedu na samom početku sezone.
Iza Ivančića ostali su Rajko Vlah, Mario Delmoro, Jovica Milovanović, Nikola Rudelić, svi u vozilima fiat 128.

Ivančić, Urbančić, Atanacković
Rajko Vlah i Mario Delmoro
U klasi do 2000ccm nije bio puno takmičara a najbolji je bio Ratko Djokić ispred Draga Macukića i Antuna Vidmajera svi u automobilima ford escort. iza njih su trku završili Durlen u bmw-u i Bogdanović u golfu. 

Vidmajer, Macukić i Djokić
U klasi formula slavio je Vladan Slavković vozeći prosečnom brzinom od 138km/h, drugi je bio Tanasije Kuvalja a treći Jože Finžgar ispred Šverka i Jerančića.
Prošlogodišnji šampion Zlatan MIčić nije uspeo da se kvalifikuje za trku.