Monday, March 30, 2015

Krk 1976.

Uprkos kiši i lošem vremenu prvoj trci šampionata Jugoslavije na kružnim stazama prisustvovalo je preko 10.000 gledalaca. Trka je vožena na aerodromu Krk u organizaciji AMD "Dinamo" i AMD " Slovenija Avto" i trka je ušla u anale auto sporta jer su se na njoj po prvi put u Jugoslaviji pojavili bolidi formule vw.
 Iako je godinu dana ranije bilo par propagandnih nastupa, 76. je bila godina kad je i zvanično otvorena klasa pod nazivom  "formula super fau".
Kaiman bolidi sa motorima od 1600 kubika sličnih performansi i svi na istim gumama držali su publiku na nogama iako kiša nije išla u prilog ovim bolidima trka je bila zanjmljiva. 
Na trci se pojavilo 8 takmičara od kojih je 6 završilo trku, treba napomenuti da sem Franca Jerančića većina takmičara nije imala iskustva sa ovim bolidima. 
Aleš Pušnik je imao godinu dana ranije jedan revijalni nastup u Kraljevu a Drago Lazić i Goran Štrok su imali i jedan izlet van Jugoslavije vozeći kup Evrope u Salzburgu, ostali takmičari su se maltene na ovoj trci upoznavali sa svojim bolidima.
Najbolje se snašao Mladen Gluhak dok su Lang i Štrok morali da se zadovolje nižim pozicjama na pobedničkom postolju. Štrok se posle jedne greške svim snagama trudio da stigne Langa i eventualno osvoji drugo mesto ali mu nije pošlo za rukom. 
Iza njih su se borili Jerančić, Šuster i Pušnik, Jerančić je pojačao tempo i počeo da pristiže prvu trojicu ali nije bilo dovoljno vremena pa je trku završio kao četvrti, iza njega su ostali Pušnik i Šuster.
Djani Šverko je takodje nastupio i u ovoj klasi ali nije imao sreće, posle jednog izletanja u publiku dobio je oštećenje na svom kaimanu pa je posle par krugova morao da odustane, na svu sreću posledica po gledaoce nije bilo.
Sreće takodje nije imao ni Drago Lazić čiji je bolid u krugu za zagrevanje ostao bez dovoda goriva pa nije ni startovao trku iako je start bio odložen kako bi mehaničari mogli da srede kvar ali ipak nisu uspeli u tome.


Mladen Gluhak
Pušnik i Šuster
Najača kategorija automobila, klasa do 1300ccm , protekla je u znaku Draga Regvarta i njegovog odlično pripremljenog fiata 128. Regvart je pobedio ispred Atanackovića u nsu tt i Kaučića u zastavi 101, trku su jos završili i Aleksandrović, Rudelić, Mali i drugi ali nisu mogli da pariraju vodećoj dvojici.


Drago regvart fiat 128 sc
Kao i sto je bila praksa zbog manjeg broja takmičara klase do 850 i 1000ccm su bile spojene i vozili su zajedno. Inace ovi automobili su slični po preformansama i većinu je radio abarth tako da nisu previše smetali jedni drugima, čak su pojedini takmičari slabije klase bili na boljim pozicijama od takmičara iz jače klase.
U klasi do 850ccm najbolji su bili Nekić, Lončar i Ivančić, u abartima 850, dok je u klasi do 1000ccm Jovica Milovanović u abartu 1000 tcr trijumfovao ispred Dobrohotova u nsu tt i Bukvića u abartu.
Inače trku je poveo Komnenović kog je pratio Vidmajer koji izbija na čelo pred kraj trke jer Komnenovićev abart počinje da posustaje ali slavlje Vidmajera nije trajalo dugo je ni motor njegovog nsu-a nije duže izdržao.


Milovanović, Komnenović, Herceg
Jovica Milovanović abarth 1000 tcr
U klasi do 1150ccm popularnim kečevima do kraja trke dominirali su domaći tamičari Vidic i Milavec i tim redosledom i završili trku iako je Milavec imao najbolje vreme vozeći prosečnom brzinom od 112,5km/h. Iza njih trku su završili Vučurović, Poberaj, Šuster, Hitri i dr.


U najmasovnijoj ali i najslabijoj klasi do 785ccm od početka do kraja trku je vodio Berić u stopu praćen od strane Basarabe, Šikloši je bio treći a Djaniš četvrti.

Monday, March 23, 2015

Grobnik 1981.

Pod nazivom "INA delta TLX"  na stazi kod Rijeke održana je šesta trka prvenstva Jugoslavije na kružnim stazama.
U klasi fića juniora Boško Marković nije pobedio posle četiri uzastopne pobede ali je osvojio četvrto mesto i time učvrstio lidersku poziciju na tebeli. Pobednik ove klase bio je Vlada Kovačević ispred P. Milenkovića i Pešića.
Jožef Šikloši je bio najblji u seniorima, iza njega su završili Miljković, Bećar i Pavlin.
U klasi do 1150ccm grupa 1 slavio je Paja Komnenović ispred Vesnića, Djokića, Katunarića i Djelmaša.

Katunarić i Šikloši
Filipović nije bio uspešan kao i na prethodnim trkama u klasi do 1150 grupa 2 pa je morao da se zadovolji drugim mestom iza Draga Macukića. Treći je bio Tanasije Kuvalja ispred Urbančića, Šustera i Regvarta.
Na ovoj trci su nastupile i formule, pored naših takmičara u klasi  "formula fau" održana je i trka formule "Easter" u kojoj su se gosti iz Čehoslovačke predstavili sa 19 bolida opremljenih ladinim motorima a nabolji medju njima je bio Vaclav Lim ispred Moskala i Veselog.
U formuli super fau nije bilo dovoljno trkmičara da bi se trka bodovala ali najbolji je bio Marjan Finžgar ispred Šverka i Vlaha. Šverko je postavio i novi rekord staze, vozeći prosečnom brzinom od 156,9km/h, koji je do tada držao Zlatan Mičić. 

Djani Šverko i Panta Katić formula super fau

Vaclav Lim formula easter


Thursday, March 5, 2015

Brdska trka "Zagreb 72."

Obzirom da je stara staza na Sljemenu bila u dosta lošem stanju organizatori su ovog puta morali da obezbede novu, "zelenu stazu" duzine 3,5km koja je bila prilično kratka i nezahtevna za vozače obzirom na konfiguraciju i blage krivine. Kiša je znato promenila stanje pa je vožnja bila kao po klizalištu.
U nacionalnoj klasi najbolje vreme na treningu imao je Željko Herceg dok je u prvoj vožnji na trci najbolji bio Lončar ispred Hercega, Poljanića i Novaka. U drugoj vožnji po kišnim uslovima najbolje se snašao Herceg što mu je bilo dovoljno za pobedu posle sabiranja vremena iz obe vožnje. Drugi je bio Josip Lončar ispred Novaka, Poljanića i Berića.

Pred start klase do 850ccm nastala je nepredvidjena pauza zbog problema sa mernim instrumentima jer je neko od nesavesnih gledalaca presekao kabl za povezivanje instrumenata. Posle pauze od sat ipo vremena usledila je i trka.
Najbolji na treningu bio je Vladimir Kadi u štajer puhu ali na trci nije mogao dalje od druge pozicije iza Mladena Janušića u abartu 850. Treći je bio Nežić a za njim Štimac, Merlić i Kavčić.

Klasom do 1000ccm  dominirali su automobili marke nsu tts obzirom da su abarti Šverka i Holjevca stradali još na treningu, Holjevcu je stradala klackalica ventila a Šverku su izgoreli klipovi. Pobedu u ovoj klasi odneo je Vinko Šogorić ispred Nikole Lončara, Ilića, Murna i Tasića.

Nesto slabija konkurencija bila je ovga puta u klasi do 1300ccm, od poznatijih imena odnosno vozača iz vrha pojavili su se samo Rojtinić i Vidmajer u svojim nsu-ima tt koji za ovu priliku nisu bili u reprezentativnom stanju.
Rojtinić je bio najbolji na treningu i prvoj vožnji u trci ali je u drugoj vožnji zbog loši vremenskih uslova i "štednje" svog nsu-a izgubio vodjstvo od Srećka Albinija koji je imao 8 sekundi bolje vreme sa svojim renoom 8 gordini. Poredak na kraju trke bio je Albini, Rojtinić, Vidmajer, Koren, Jurčić i Poberaj, uglavnom u vozilima nsu i reno 8 gordini.


Ivan Rojtinić
 Klasa do 1600ccm je i ovoga puta zamalo izostala zbog nedovoljnog broja takmičara jer su se na treningu pojavila samo tri takmičara, Lang, Paliković i Perović što nije bilo dovoljno za bodovanje klase. Iznenada pred trku pojavio se i Franjo Biruš u serijskom bmw-u Roberta Langa i tehnička komisija mu je dozvolila da startuje bez obzira što nije imao zaštitni kavez (rol bar) tako da je trka ipak bodovana.
Pobednik ove klase bio je Robert Lang u bmw alpini ispred Palikovića i slabijem renou 12 gordini, treći je bio Slobodan Perović za volanom alfe gtv ispred već pomenutog Briuša u serijskom bmw-u 1602.
Najača klasa preko 1600ccm ovog puta je imala dovoljan broj takmičara a trijumfovao je Goran Štrok sa escortom ispred Roberta Rimaja u bmw-u, Mlinarića u fiatu 125, Kerna u ford kapriju i Nosea i Pisuljka u bmw-ima.