Thursday, July 24, 2014

Lovćen 72.

Pred oko 10.000 gledalaca na trenigu ove trke se pojavio 81 takmičar iako ih je na listi prijavljeni bilo preko 130.
Pred sam start, dok su se automobili nacionalne klase približavali mestu gde je bio start trke, nastao je opšti haos jer je iz fiće Veselina Todorovića počeo je da kulja dim. 
Ni Todorović ni ostali takmičari nisu imali ispravne aparate za gašenje požara a vatrogasci nisu bili u pripravnosti pa je njihov dolazak kasnio. Kad su stigli auto je već bio u plamenu pa mu pomoći nije bilo posebno jer su auto gasili vodom.


Najbolje vreme na treningu imao je Franković (17.57:68) ispred Komnenovića i Hirtrog.
Na trci je pobedio Novak koji nije ni vozio trening zbog kašnjenja. Posle trke Franković je uložio protest na diferencijal Novakovog fiće a komisija je posle prilično površne provere konstatovala da je sve u redu tako da je poredak u klasi do 785ccm bio Novak, Franković, Komnenović, Spasovski, Nešović i Hitri.
U klasi do 850ccm pobedio je debitan Dušan Vučković sa minijem 850 spremjlenog kod "Movata" u Engleskoj. Glavni favoriti ove klase nisu imali sreće, Janušić nije trenirao stazu a Štimcu se pokvario razvodnik paljenja. Drugo mesto zauzeo je Kavčić, Janušić je morao da se zadovolji trećim ispred Proročića i Matijaševića.


 Goran Štrok je na ovoj trci vozio fiću Josipa Lončara jer šleper sa njegovim escortom uopste nije stigao. Štrok je vozio van konkurencije i njegovo vreme je bilo 20ak sekundi slabije od najboljeg vremena na treningu.
Srdjan Janković je bio najbrži na treningu u klasi do 1000ccm, sa vremenom 15.35:99, Šverko je kasnio 18 a Holjevac čak 48 sekundi iza Jankovića. Medjutim maleri za Jankovića nisu prestajali, ovoga puta nije bio kvar već izletanje, zbog prosutog ulja po stazi morao je da završi trku u jarku. Holjevac takodje nije imao sreće a pobeda je pripala Šverku ispred Perovića, Kadića, Ivanovića i Martinovića.

Kulundžićevom nsu-u je više odgovarala staza na Lovćenu ali je zbog kvara menjača trku morao da završi u drugom stepenu prenosa. Pobedio je Alihodžić u alfi sa vremenom 15.12:25
Drugi je bio Ćetković ispred Albinia, obojica u renoima 8 dok je Kulundžić morao da se zadovolji 4. mestom.
U klasi do 1600ccm Veselin Kapetanović u bmw-u bio je jedini takmičar dok su u klasi preko 1600ccm startovali serijski automobili koji su postizali vremena lošija i od klase do 850ccm.
Poredak je bio Pisuljak(bmw 2002), Lučić(fiat 125) Orovći(opel manta), Pejović (fiat 125), Kern(ford capri)
Na trci su se pojavili i gosti iz Italije koji su vozili van konkurencije, najbolji je bio Marčelo De Vivo sa lanciom fulviom, za njim je bio Kaglianti sa abartom a112, Amorozo fiat 128 kupe, Bruneti fiat 125, Amanti, Mučeli i dr., njihova vremena su bila u rangu ili slabija od pomenutih vozača sa serijskim vozilima.

Sunday, July 6, 2014

"Letnja Liga 3" 1979.

Poslednja trka letnje lige na Ušću u sezoni 1979. vožena je 24. juna.
Najuspešnij vozač letnje lige je definitivno bio Tihomir Aćimić koji je pobedio na sve tri trke. Na drugim pozicijama su se smenjivali Otenhamer, Marković i Jovanović, na ovoj trci drugi je bio Otenhajmer ispred Jovanovića i Pialea.
I Predrag Aćimić je bio dosta uspešan u klasi seniora na ovoj trci, prethodne dve nije završio zbog pucanja felne i izletanja ali na ovoj je uspeo da trijumfuje ispred Milenkovića koji je vodio trku ali se u jednom trenutku okrenuo na stazi i izgubio prvo mesto. Treći je bio Radiša Žurka ispred Prokića, Jankovića i Čiče.

U klasi do 1150ccm grupe 1 najbolji je bio Tihomir Filipović koji je od početka do kraja bio na vodećoj poziciji. Kandidat za pobedu na ovoj trci, Milovan Aćimić nije imao sreće jer mu je otkazao motor kao i Peci Dobrohotovu dok je Šikloši imao problema sa gumama. Za drugu poziciju su se borili Zorman, Ranković i Veselinović a najbolje se snašao Zorman koji je ostao ispred Veselinovića i Rankovića, peti je bio Ivković ispred Mirića i Lučića.

Atanacković je poveo trku u klasi do 1150ccm grupe 2 ali je motor počeo da "prekida" pa je posustajao, ni Urbančićev fiat nije mnogo bolje radio ali su ipak mogli da se dovuku do cilja a pobeda je pripala Tanasiju Kuvalji čiji je fiat 128 sc besprekorno radio.
Dragan Dragoj je takodje imao problem sa svojim abartom kao i Šuster sa fiat ritmom koji ga uopste nije služio na ove tri trke, bilo je dosta odustajanja u ovoj klasi a konačni poredak je bio Kuvalja, Urbančić, Atanacković, Zoran Dragoj, Dragan Dragoj, Blagoje Tomanović, Nikola Rudelić, itd.


Dragan Dragoj
Tomanović i Kuvalja
 U najačoj klasi do 2000 kubika startovalo je 6 vozila marke ford eskort ali se desio težak udes Ratka Djokića čiji je eskort završio u drvetu a vožač ostao zarobljen u autu.
Ratko je na najbržem delu staze kod restorana Ušće otklizao i izleteo van staze pravo u drveće, auto se posle udesa i zapalio pa je publika gasila čime je stigla dok nije donet pp aparat a onda bespomoćno pokušavala da oslobodi vozača. Bile su neohodne makaze sa sečenje lima kojih nije bilo pa je vatrogasna sekira nekako završila posao a povredjenog Djokića su odmah stavili na bolnička nosila na kojima se i onesvestio. Na svu sreću povrede nisu bile opasne po život pa se Ratko brzo i oporavio.
Ovom nemilom dogadjaju je prisustvovalo dosta vozača koji su se zapitali gde oni ustvari voze, do tada se nisu dešavali ovako ozbiljni incidenti ali posle ovoga mnogi su stavili prst na čelo.