Tuesday, August 5, 2014

Split 1972.

Na klizavoj i prilično nebezbednoj gradskoj stazi u Splitu održana je prva trka za prvenstvo Jugoslavije 1972. godine.
Pred jako velikim brojem gledalaca na trci se pojavilo nekoliko novih automobila i takmičara.
Tradicionalno najmasovnija klasa bila je "nacionalna" do 785ccm u kojoj se na treningu pojavio 41 takmičar a samo 24 dobilo je priliku da se pojavi na trci.
Od potencijalnih favorita izostali su Komnenović, Franković, Zdravković i Vukotić ali to nije trku učinilo ništa manje interesantnom. Novak, Lončar i Poljanić bili su ti koji su se borili za sam vrh podijuma.
Lončar je i poveo trku ali je posle sedam krugova morao da odustane pa je čelo kolone prepustio Novaku koji je posle 15 krugova uspeo da trijumfuje ispred Poljanića i Hercega koji su jedno vreme vodili borbu za drugu poziciju. Van podijuma zavrsili su Veselinović, Poljovka, Leniček i drugi.

start nacionalne klase
 Klase 850 i 1000 vozile su zajedno što je i bila tadašnja praksa. U klasi do 850ccm Damir Štimac nije imao pravog konkurenta obzirom da je pobedio sa 14 sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Nežića koji je bio i novajlija u klasi.
Mladen Janušić je uspeo da se sa 9. mesta popne do najnižeg stepenika podijuma ispred Vladimira Kadija, Dragana Dragoja i Maria Delmora.
Još jedan novajlija u klasi, Duško Vučković pojavio se na ovoj trci sa novim automobilom marke mini kuper sprecijalno pripremljenim u engleskoj ali morao je da plati danak neiskustvu kako na treningu tako i na trci i ostao bez plasmana posle izletanja sa staze.

Janušić i Kadi


Dušan Vučković
U klasi do 1000ccm četiri abarta vodila su glavnu reč. Šverko, Janković, Smiljanić i Holjevac nisu dozvoljavali vozačima nsu-a da im se približe. Jankoviću je stradao motor još pre treninga ali je uspeo da ga osposobi za trku medjutim ni to nije bilo dugog veka pa je morao da odustane. Šverko je vodio trku od početka do kraja dok su se Smiljanić i Holjevac žestoko borili za drugo mesto. Holjevac pred kraj trke greši i dozvoljava Smiljaniću da mu preotme drugu poziciju i tako završi trku. Vinko Šogorić, Ratko Martinović i Jozo Bogdanović sa svojim nsu-ima nisu mogli do podijuma
Djani Šverko
Dubravko Smiljanić
 Najbrži na trenigu u klasi do 1300ccm bili su Kulundzić, Mlinarić, Rojtinić i Vidmajer dok su za njima sledeili Vizner i Matijević, Držanić koji nije ni startovao trku zbog izletanja na treningu i oštećenja  na svojoj alfi.
Kulundžić je poveo trku ispred Rojtinića i Matijevića ali ubrzo gubi vodeću poziciju i pada na treće mesto.
 Janko Mlinarić inače relista i novajlija u ružnim trkama nastupio je u automobilu reno 8 gordini kupljenom od Jovice Palikovića tako da se svim silama trudio da opravda očekivanja što mu je i pošlo za rukom završivši na drugoj poziciji.
Pobednik trke bio je Ivan Rojtinic sa nsu-om ispred pomenutog Mlinarića u gordiniju i Kulundžića u nsu-u. Iza njih su završili Ćetković, Marković i Bežilović.
Damir Vizner i Drago Matijević nisu ispunili očekivanja zbog problema na svojim fiatima 128

Kulundžić, Mlinarić, Rojtinić
Klase do i preko 1600ccm startovale su zajedno, u slabijoj klasi očekivao se dvoboj izmedju Palikovića i Langa ali je Lang već u prvom krugu izleteo sa staze i odustao pa je Paliković u svom novom autu reno 12 gordini lako stigao do cilja ispred Pušnika u istom automobilu.
U najačoj klasi bilo je više vozila ali je Regvart dominirao sa svojom alfom 2000 gtam obzirom da se njegovi glavni konkurenti Štrok i Alihodžić nisu pojavili na trci.
Iza Regvarta  trku su završili Nose, Genugio, Lučić i Vrhovec.

Jovica Paliković
Regvart, Lang, Nose i Pušnik

No comments: