Thursday, October 17, 2013

"Nagrada Kraljeva 73"

Pred oko 40.000 gledalaca održana je 4. trka šampionata Jugoslavije na kružnim trkama na Beranovcu kod Kraljeva. Ovoga puta su nastupili zajedno automobilisti i moticiklisti. Organizator trke bio je beogradski "Akademac" uz pomoć "AMD Kraljevo" i mnogobrojnih sponzora i za ovu organizaciju su se mogle uputiti samo reči hvale.

U nacionalnoj klasi ovoga puta nije bilo toliko naizvesnosti kao na prethodnim trkama. Dvadesetak takmičara se posle par krugova osulo po stazi i svako vozio svoju trku. Za pohvalu je i to da je u ovoj klasi samo jedan automobili bio oštećen što nije bio slučaj na prethodnim trkama gde su vožnje na branik i česta udaranja dovodili do izletanja i havarija.
I na ovoj trci je trijumfovao Berić, to mu je bila treća pobeda u sezoni, iza njega su ostali Željeznak, Krajan, Šikloši i Poljanić.

 Klasa do 850ccm unela je malo promena, na opšte iznenadjenje svih pobedio je Proročić iz Kotora u zastavi 750 P za koju su se mnogi pitali sta je značila ta oznaka P koja je stajala u prijavi. Kasnije se saznao da je to značilo "poboljšana". Proročićev fića je tako dobro išao da je konkurenciju u daleko boljim abartima 850 tc i mini morisima na pravcima ostavljao i po 300m vozeći prosečnom brzinom od 124km/h.
Drugi je bio Vučković u miniju ispred Merlića u abartu i Milovanova u mini kuperu.
Kavčić nije završio trku zbog kvara na svom automobilu.

U klasi do 1000ccm ponovila se priča sa trke u Titogradu, Šverko je krenuo odlično kao i uvek i napravio veliku prednost koja mu očigledno nije bila dovoljna pa je uspeo opet da pokvari motor na svom abartu 1000 tcr. Jankovićev motor kao i na prethodnim trkama nije izdržao dugo pa je trku završio pre kraja. Holjevac je pritiskao Perovića ali ni njegov abart nije izdržao tako da je Perović ostao sam na kraju trke i trijumfovao ali ovog puta bez guranja automobila kroz cilj i sa sigurnim bodovima u džepu. Iza perovića su završili Ilić i Dobrohotov u nsu-ima tts i Aleksandrić u fiatu 850 kupe.

Trka dana odigrala se u klasi do 1300ccm izmedju Regvarta i Alihodžića u alfama 1300 gtaj, spremljenim kod "auto delte" i "bladucia". Ova staza je konačno išla na ruku alfama i njihovim vozačima pa su mogle da se pokažu u punom sjaju. Po rečima Alihodžića Regvartova alfa je bila oko 10 konja jača ali mu to nije smetalo da se bori do kraja i pruži žestoki otpor.
Smenjivali su se u vodjstvu iz kruga u krug i obarali rekorde staze, ovog puta alfe nisu posustajale. U poslednjim krugovima Alihodžić je uspeo da napravi prednost i stigne do prve pobede u sezoni dok je Regvartu pripao rekord staze. Prosečna brzina ovih automobila iznosila je 142km/h.

Sead Alihodzic alfa 1300 gtam balduzzi
 Ostali takmičari iz ove klase bili su daleko iza vodećih. Kao treći se neko vreme vozio Vidmajer ali je morao da odustane zbog kvara svog tt-a, Kulundžić je napravio veliku razliku iza Branimira Perića kome je cilj bio samo da završi ovu trku u čemu je i uspeo. Božićeva zastava nije uspela da stigne do cilja pa je peto mesto zauzeo Božilović sa nsu-om.

Najače klase ni ovoga puta nisu ništa bitno donele, mali broj učesnika tek toliko da klase mogu da se boduju. U Klasi do 1600ccm od pet takmičara na cilj stižu dvojica, Damjanović u eskortu i Marković u alfi.
U klasi preko 1600ccm opet je pobedio Nosse ali ovoga puta bmw je zamenio alfom 2000 gtam koju je ranije vozio Regvart. Iza njega trku su završili Kolić i Jevtović u bmw-ima 2002




No comments: