Friday, November 30, 2012

Vodno 1978

Treća trka brdskog šampioata održana je na Vodnu kraj Skoplja u organiziciji AMD "Akademski" .
Na kišovitom treningu pojavilo se 56 takmičara od kojih je 54 završilo isti zbog izletanja Pece Dorohotova i Tihomira Filipovića.
Trka je vozena po sunčanom vremenu a novi rekord staze duzine 4,5km postavio je Antun Vidmajer u ford escortu rs2000 sa vremenom 4:08.658.
Pobednici po klasam bili su :
Predrag Aćimić (klasa do 758ccm junior)
Sven Hlača (klasa do 758ccm senior)
Jovo Berić (klasa do 1150ccm grupa 1)
Tanasije Kuvalja (klasa do 1150ccm grupa 2)
Antun Vidmajer (klasa do 2000ccm)


Dominacija fiata 128 u klasi 1150 grupa 1

1974. godine klasa 1150 "grupa 1" je osmišljena kao nacionalna klasa, pored klase fića, sa idejom da i u njoj nastupaju serijski automobili domaće proizvodje pa su tako klasom dominirala vozila zastava 101.
Kako od početka osnivanja klase u imenu iste nije jasno precizirano "automobili domaće proizovodnje i montaže" 1975. godine ta klasa postaje "otvorena" ,sto je značilo da u njoj mogu da se pojave svi homologirani automobili zapremine do 1150ccm, sto izaziva protest aktuelni vozača koji je vrlo brzo odbijen pa se tako u klasi pojavljuju dva nova automobila fiat 128 sport kupe za čijim su volanima sedeli Marino Ivančić i Mladen Gluhak.
Ova dva takmičara su sa lakoćom osvajali pobede pored "nemoćnih kečeva" koji su bili nesto slabiji od 128ica pa više nije bilo pitanje da li će neka 128ica pobediti već koja, Marinova ili Gluhakova.
Na prvoj trci je većina vozača ove klase uložila je prigovor na ispravnost Gluhakove 128ice, konkretno na gume i felne ali prigovori nisu uvaženi jer je automobil u potpunosti bio pripremljen u skladu sa homologacijom tako da su Marino i Gluhak nastavili medjusobno da vode borbu za prvo mesto tokom sezone

VN Beograda i Alfa Romeo GTA

Na Beogradskom Ušću je, tri godine za redom (1967. 1968. i 1969.) održavana „Velika Nagrada Beograda“ , trka koja se bodovala za kup Evrope na kojoj se pojavljivao veliki broj Alfi GTA. 
Za volanom koji ponosno krase krst i zmija, sedela su vozačka imena poput Enrika Pinta( startni br. 27 na slici), Karla Fačetija (startni br. 31), Jiržija Rosičkog, zatim austrijanac Gitlib Herald pa čuveni Injacio Đunti (startni br. 44), 
Spartako Dini (šampion Prvenstva Evrope turističkih automobila te godine u diviziji II sa alfom 1600 GTA), Lučano Rojati, Nemac Rajnhard Šencel, Toni Peniconi (startni br. 25), jugoslovenski vozač Ivan Seman sa Alfom Đulijom Super, itd.
Vožene su u klasama do 1300 i do 1600 kubika a glavni rivali su im bili Mini Kuperi, NSU, BMW Alpine i Ford Eskort, automobili koji su tada zajedno sa Alfom bili u samom vrhu širom Evrope na raznim državnim prvenstvima.