Wednesday, December 12, 2012

Audi 80 Gr.A

Audi 80 jedan je od najboljih trkačkih automobila 80ih godina na kružnim, brdskim i reli takmičenjima širom Evrope. U šampionatu Jugoslavije voženo je nekoliko audija 80 gte u klasi do 1600 kubika, neki od vozača koji su sedeli za volanom ovog modela bili su Šuster, Božić, Jerančić, Urbančić, Pirjevec i drugi. Neki od njih su i u šampionatu Evrope nastupali sa tim vozilima.
Četvorocilindrični motor zapremine 1588 kubika razvijao je oko 170 konja i 185Nm obrtnog momenta, za njegovu doradu uglavnom je bio zaslužan nemački tjuner Spiess koji je pripremao veliki broj trkačkih automobila u to vreme. 
Ispod 3000 obrtaja ovaj motor je radio čudno ali već preko toga je pokazivao pravu snagu i lako se vrteo i do 8500 obrtaja. Uz masu vozila od 800kg ovaj audi je do 100 na sat stizao za 7,5 sekundi a maksimalna brzina se u zavisnosti od dužine prenosa kretala se od 150-230km/h. Menjač sa 5 stepeni prenosa i izuzetno kratkim hodom ručice.
Rezervoar je modifikovan i premešten u prtljažni prostor pa je dolivanje goriva bilo moguće tek nakon otvaranja zadnje haube.
Za zaustavljanje su bile zadužene disk kočnice na svim točkovima, napred diskovi 260mm a pozadi 240mm. Volan je bio direktan i za 2 zaokreta stiže od krajnje leve do krajnje desne tačke točkova. 
Za vešanje sa podesivim oprugama i ostalim elementima koji se nisu mogli sresti kod serijske verzije ovog modela, bio je zadužen Volkinšou racing.
Slik gume marke dunlop na audi sport felnama od 6,5Jx13 i bbs 7Jx13 garantovale su odlično "držanje" u krivinama. 
Spoljašnost vozila se nije razlikovala od serijske varijante sem sto je auto bio dosta niži i sa širim tragom točkova dok je unutrašnjost bila prilagodjena vozaču kako po pitanju bezbednosti tako i po pitanju ergonomije, pa je tako volan bio manjeg prečnika, pedale gasa, kočnice i kvačila prilagodjene vozaču, skraćen hod ručice menjača a svi potrebni prekidači i pokazivači su bili na dohvat ruke.
U Šampinatu Jugoslavije su ovi automobili, pored vw golfa, dominirali klasom do kraja 08ih godina. 
audi 80 gte sa kojim su Jerančić i Božć nastupali u šampionatu Jugoslavije i Evrope

No comments: